
"Szeretem. Így tudok segíteni, ezzel. Nincsen stratégiám. Nincs A terv, nincs B terv, nincs semmi. Szeretet van. Ennyi..." - Anya
Gery akár átlagos Budapesti lakos is lehetne. Minden nap tömegközlekedik, ücsörög, „dolgozik”, barátai vannak. Ám Geryt egy kamera követi pár napig mindenhova. Gery drogfüggő. Egy nyugdíj előtt lévő drogfüggő, de itt a nyugodt évek már nem a pihenést jelentik, hanem a halált. Gery egy átlagos drogos, Horváth Balázs pedig egy átlagon felüli filmet készített: mindent rögzített.

De a film nem is igazán Geryről szól. Nem arról középkorú fiatalemberről, akinek arca nem a pénzügyi gondok vagy egy behajtó cég miatt van beesve. Még csak nem is a Xanaxtól vagy Rivotriltól. Ő a dizájner drogok rabja. Ez a kivetett csoportja a magyar társadalomnak még a heroinisták alatt áll, de egy kicsit feljebb helyezkedik el a Blahán tarháló emberek felett. Ő nem lop (bár folyamatosan próbálkozik), nem koldul (mást mégis odaküld és segít neki), Gery csak él. A mindent rögzíteni stílusban igazán nincs kihívás: odamegyünk, és ha jó a téma, akkor adja magát a vágás és a zene is.

A történet nem lehetne kerek egész Gery barátai nélkül. Valahogy az egész film a társadalom átfogó képét mutatja be: az anya, aki önmagát sem találja, nemhogy a fiát; a hű barát, aki a Duna-parton órákig keresi a vénát, közben összevérez mindent. Ez maga a magyar társadalom. Mindenki keres valamit az életében, amitől teljes lehet. Ne ítélkezzünk Gery felett! Ők ezt az utat válaszották, és ha Dr. Zacher Gábor éleszt újra tizenötször, az lehet van akkora önpusztítás, mint egy szalag mellett állni, és olyan dolgokra gondolni, amelyeket soha nem volt bátorságunk megtenni. Ha mi vagyunk a szalag mellett álldogáló munkás, akkor Dr. Zacher Gábor legalább egy isten a drogosok szemében.

Mindenki nézze meg, ingyenes. Egy sör árába se kerül, de egy pakkéba biztosan nem. MIndenki számára nyitott a lehetőség, egy albakot kapunk arra a világra, amelyben valójában élünk. A társadalom egyben Gery anyja is, aki mindent megtett, mindig dolgozott és rengeteg pénzt keresett – de nem találja a vénát és most már tiszta vér mindent. A Dizájneren egy fájdalmasan igaz film, igaz emberektől, igaz emberekről.
Szerettem volna egy hatalmas elemzést írni róla, összehasonlítva rengeteg filmmel, amelyet már más szaksajtó leközölt. Jöttek itt finom hasonlítások, durva reklámszövegek, és olyan elcsépelt címek, amelyek szinte sértőek a film alkotói számára. Gery útja a rehabra ennél többet ér.
Magunkat nézzük abban a bizonyos tükörben, ám amit látunk, nem felismerhető húscsomók önkielégítése a vásznon.
Ez mi? A világunk.